Prawdy i mity o dietach odchudzających
Udostępnij Google News
Zdrowie

Prawdy i mity o dietach odchudzających

Chyba każda dorosła kobieta ma za sobą co najmniej jedną sesję dietetyczną. Niektóre diety przynoszą skutek, a inne nie. Jeśli zastanawiasz się dlaczego nie udało Ci się schudnąć mimo, że nie jadłaś tłuszczu, a wszystkie produkty spożywcze miały Light na opakowaniu? Może powinnaś zgłębić tajniki diet i zapoznać się z prawdami i mitami, które wokół nich krążą?

Prawdy

1. Jedzenie o stałych porach pomaga zrzucić kilogramy

To zasada, którą warto stosować podczas stosowania diety odchudzającej, ale również na co dzień. Jadanie niewielkich posiłków w stałych odstępach czasu chroni organizm przed napadami głodu i poprawia przemianę materii. Dzięki rozłożeniu posiłków na kilka niewielkich porcji nie będziesz odczuwała głodu i łatwiej będzie Ci kontrolować ilość spożywanych pokarmów.

2. Woda wspomaga chudnięcie

Woda to cudowny napój dla wszystkich odchudzających się. Nie zawiera kalorii, za to jest pełna minerałów, które wspomagają metabolizm organizmu. Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu organizmu kalorie są szybciej spalane a przyswajanie tłuszczy zostaje ograniczone. Ponadto woda ułatwia wypłukiwanie toksyn z organizmu, co wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Dodatkową zaletą spożywania wody podczas odchudzania się jest to, że wywołuje ona uczucie sytości, zmniejszając potrzebę podjadania między posiłkami.

3. Drakońskie diety szkodzą zdrowiu

Co pewien czas pojawiają się informacje o nowej diecie cud, dzięki której można szybko schudnąć. Najczęściej takie diety są bardzo restrykcyjne zarówno co do ilości przyjmowanych pokarmów jak i ograniczeń, co można jeść. Wiele z nich jest opartych tylko na jednym lub kilku produktach. Takie diety rzeczywiście przynoszą skutek w postaci szybkiej utraty wagi, ale przy okazji rozregulowują organizm. Dochodzi do zaburzenia procesów przemiany materii, czemu nierzadko towarzyszą uszkodzenia niektórych organów.

4. Ostre przyprawy pomagają schudnąć

Potrawy doprawione ostrymi przyprawami takimi jak papryka chili, pieprz czy imbir mają wiele bardzo różnorodnych właściwości. Dania takie są doskonałe na chłodniejsze pory roku, ponieważ rozgrzewają, a dodatkowo przyspieszają przemianę materii nawet o 10 procent.

Mity

1. Produkty „light” pomagają schudnąć

Artykuły spożywcze typu „light” to produkty o obniżonej wartości tłuszczu lub cukru, co jednak nie oznacza, że ich kaloryczność jest mniejsza niż pełnowartościowych odpowiedników. Ponadto do produktów tego typu dodawane są duże ilości dodatków chemicznych takich jak barwniki, substancje słodzące czy konserwanty.

2. Nie wolno jeść słodkiego

To wcale nie prawda. Słodka chwila przyjemności przyda się każdemu, nawet odchudzającemu się. Trzeba tylko desery i podwieczorki wybierać z głową. Zamiast wielkiej porcji lodów z bitą śmietaną można wybrać sałatkę owocową, a pączka zastąpić smacznym ciastem marchewkowym.

3. Im mniej kalorii tym lepiej

To jeden z najczęściej powtarzanych mitów dotyczących odchudzania. Wybierając np. dietę 800 kalorii doprowadzisz do tego, że Twój metabolizm zacznie szaleć. Organizm zacznie oszczędzać swoje zasoby i pracować na zwolnionych obrotach. W wyniku tego może uda Ci się schudnąć, ale istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo , że pojawi się efekt jo-jo. Poza tym niska ilość kalorii dostarczanych w posiłkach prowadzi do osłabienia całego organizmu, co może prowadzić do różnych chorób i powikłań.

4. Owoce pomagają schudnąć

To często powtarzane zdanie można włożyć między bajki. Owoce zawierają duże ilości witamin i składników mineralnych, ale jest w nich również sporo cukrów – glukozy i fruktozy. Nie oznacza to jednak, że należy zupełnie zrezygnować z jedzenia owoców. Zanim jednak jakiś wybierzesz sprawdź jego kaloryczność. Jedno jabłko, grejpfrut czy pomarańcza, albo garść truskawek z pewnością nie zaszkodzą, a będą stanowiły słodkie urozmaicenie diety.

Agnieszka

 

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie