Dieta dash – na czym polega, jadłospis, efekty, przeciwwskazania
Udostępnij Google News
Zdrowie

Dieta dash – na czym polega, jadłospis, efekty, przeciwwskazania

Czy dieta Dash jest dietą odpowiednią dla każdego? Na pewno będzie idealna dla pań i panów po pięćdziesiątce a także dla tych, którzy mają problemy z nadciśnieniem tętniczym, oraz układem krążenia. Dieta Dash już dawno zyskała miano jednej z najbardziej zdrowych diet na świecie. Na czym właściwie ona polega? Jakie mogą być jej efekty i co można jeść na tej diecie? Czy są jakieś przeciwwskazania do jej stosowania? Zobacz.

Co to jest dieta dash i na czym polega

Dieta Dash to bardzo zdrowa dieta, za którą przemawia również fakt, że nie trzeba sobie podczas tej diety zbyt wielu rzeczy odmawiać. Ta dieta wspiera cały nasz organizm a jej główne założenia to:

  • Maksymalne ograniczenie przetworzonej żywności,
  • Ograniczenie spożycia produktów, które zawierają sód i nasycone kwasy tłuszczowe,
  • Ograniczenie spożycia cukru – nie jemy tego, co ma wysoki poziom indeksu glikemicznego.
  • Jemy więcej warzyw i owoców,
  • Spożywamy dużo chudego nabiału i wprowadzamy do diety produkty zbożowe pełnoziarniste,
  • Dieta dash nakazuje też spożywanie orzechów, roślin strączkowych, oraz ryb i drobiu.

Właściwości zdrowotne diety dash

Jednym z głównych założeń diety dash jest to, że ona potrafi naprawdę skutecznie obniżyć ciśnienie tętnicze. Jaki jeszcze ma wpływ na organizm człowieka?

  • Zapobiega nadciśnieniu,
  • Ma dobry wpływ na układ sercowo naczyniowy,
  • Podobno wydłuża życie,
  • Normuje cholesterol,
  • Dzięki stosowaniu tej diety możliwość zachorowania na cukrzycę typu 2 jest mniejsza.

dieta dash

Dieta dash – jadłospis

Jak może wyglądać menu podczas przykładowego dnia na diecie Dash?

Na śniadanie warto zjeść twarożek z odrobiną miodu oraz ulubionymi orzechami. Zamiast herbaty warto wypić sok świeżo wyciskany z owoców.

Na drugie śniadanie można podać sałatkę, którą przygotujesz z ulubionego mixu sałat, wędzonego łososia czy kawałka piersi z kurczaka, jajka na twardo, cebulki i ulubionego sosu – świetnie sprawdzi się na przykład winegret.

Na obiad ugotuj sobie zupę krupnik na piersi z kurczaka.

W ramach przekąski zaserwuj sobie pieczywo ryżowe, garść migdałów, albo wypij kakao.

A co możesz zjeść na kolację? Świetnym pomysłem może okazać się chlebem razowy z jajkiem i jakimś warzywem, albo koktajl czy pizza warzywna.

Na diecie Dash dostępne składniki są tak różnorodne, że naprawdę można z nich wyczarować przewspaniałe dania.

Dieta dash – przeciwwskazania

Dieta Dash dostarcza organizmowi ogromnych ilości błonnika. Jeśli do tej pory jadłaś go zbyt mało, po takiej drastycznej i nagłej zmianie może okazać się, że na początku będą Ci towarzyszyły bóle brzucha, czy wzdęcia. Dlatego lepiej przechodzić na ten sposób żywienia stopniowo.

 

Udostępnij Google News Komentarze

Polecane dla ciebie