Syrop z agawy – właściwości, zastosowanie, indeks glikemiczny. Zamiennik miodu
Udostępnij Google News
Kuchnia

Syrop z agawy – właściwości, zastosowanie, indeks glikemiczny. Zamiennik miodu

Syrop z agawy przez długi czas był uważany za zdrowy zamiennik zwykłego cukru. Ostatecznie okazało się, że nie do końca tak jest. Ma on dużo kalorii, ale jednocześnie posiada też niski indeks glikemiczny. Do czego można używać syropu z agawy i jakie ma właściwości?

Zastosowanie syropu z agawy

Syrop z agawy stosowany jest głównie w kuchni. Możesz użyć go do przygotowania każdego dania. Zależy to oczywiście od Twoich preferencji smakowych. Świetnie sprawdzi się jako sos do owoców, deserów i słodkich przekąsek. Wiele osób wykorzystuje go jako dodatek do wafli, lodów czy też naleśników. Niektórzy słodzą nim także ciepłe napoje takie jak herbata czy też kawa. Co więcej, cechuje się on dobrą rozpuszczalnością w wodzie. Dlatego z powodzeniem można słodzić nim i te zimne napoje, o czym nie wszyscy wiedzą.

Syrop z agawy – właściwości

Jeśli zastanawiasz się, czy syrop jest zdrowy, to odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Z pewnością jest jednak odrobinę zdrowszy od białego cukru. Ma też w swoim składzie inulinę, która jest naturalnym probiotykiem. Posiada też błonnik, który wspomaga pracę przewodu pokarmowego. Jeśli więc z jakichś powodów, chciałabyś zrezygnować w swojej diecie z białego cukru, ale trudno Ci to zrobić, możesz zamienić go na syrop z agawy.

zbliżenie na syrop z agawy wylany na łyżeczkę. z której część wylewa się do szklanki zdjęcie ilustrujące/Canva

Ile kalorii ma syrop z agawy?

Jest to produkt dość kaloryczny. W jego 100 gramach znajduje się aż 310 kalorii, ale to aż o 25% mniej niż w cukrze z buraków. Czy syrop z agawy sprawdzi się przy odchudzaniu? Nie do końca, jednak z pewnością lepiej jest go stosować niż biały cukier. Jednak z racji tego, że składa się głównie z fruktozy, to on również może w nadmiarze powodować odkładanie się tkanki tłuszczowej na brzuchu oraz organach wewnętrznych.

Syrop z agawy — indeks glikemiczny

Ogromnym plusem tego słodkiego syropu jest to, że ma on niski indeks glikemiczny. Wynosi on — w zależności od ilości fruktozy — od 15 do 30 IG. Jednak musimy pamiętać, że tak jak we wszystkim, tak i w stosowaniu syropu z agawy należy zachować umiar.

Wartości odżywcze, witaminy i minerały

Niestety syrop z agawy nie zawiera wielu witamin i składników odżywczych. Znajdują się w nim jedynie śladowe ilości witaminy C, E i K. Z kolei składniki mineralne, które w nim znajdziesz, to jedynie potas i sód.

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie