Jak wykorzystać zdrowie płynące z kuchni śródziemnomorskiej?
Udostępnij Google News
Kuchnia

Jak wykorzystać zdrowie płynące z kuchni śródziemnomorskiej?

Polska kuchnia wśród młodych pokoleń cieszy się znacznie mniejszym zainteresowaniem niż dawniej. Jest zwykle ciężka i tłusta. To jakie potrawy były gotowane w naszym regionie europy wynikało z dostępności poszczególnych produktów. Obecnie poziom handlu międzynarodowego pozwala nam na korzystanie z dobrodziejstw ziem bardzo od nas oddalonych.

Coraz chętniej decydujemy się na potrawy orientalne, takie jak kuchnia indyjska czy japońska. Cieszą się one dużym zainteresowaniem młodych ludzi, a i starsi chętnie ich kosztują. Jednak zdecydowanie najchętniej obserwujemy to co gotuje się w obszarze morza śródziemnego. Wynika to z licznych artykułów, które pokazują jak zdrowy jest sposób żywienia w tym rejonie.

Świeże owoce i warzywa, owoce morza, chude mięso, zdrowe tłuszcze roślinne. Czego chcieć więcej? Produkty takie sprawiają, że czujemy się lepiej, jesteśmy zdrowsi i możemy żyć znacznie dłużej. Dlatego chętniej korzystamy z przepisów greckich, włoskich czy hiszpańskich.

Pamiętajmy jednak o odpowiednim doborze składników do pory dnia. Osoba, która chce schudnąć nie powinna decydować się na pizzę czy makarony na wieczór. Potrawy te zawierają dużo węglowodanów i mimo iż są one dobre i wskazane to raczej w pierwszej połowie dnia.

A oto kilka naszych propozycji pysznych dań śródziemnomorskich:

1. Spaghetti

Można je wykonać z najróżniejszych składników. Z łososiem i szpinakiem, z sosem pomidorowym czy z suszonymi pomidorami. To świetna propozycja obiadowa. Starajmy się przygotowywać wszystko ze świeżych składników i rezygnować z tych przetworzonych, np. sos pomidorowy z pomidorów a nie z puszki.

2. Sałatka grecka

Ulubione warzywa- ogórek, pomidor, papryka, czerwona cebula, świeża sałata, a do tego oliwki, ser feta i winegret z oliwy z oliwek. Idealna kolacja.

3. Owoce morza

Krewetki czy łosoś cieszą się największą popularnością, można podawać je z sałatką lub makaronem. Smażone, grillowane, pieczone, z odpowiednimi dodatkami, sosami, to jedno z najlepszych dań. Pamiętajmy jednak, że łosoś jest bardzo zdrowy jednak w krewetkach znajduje się dużo cholesterolu więc nie powinniśmy z nimi przesadzać, jedząc np. codziennie. To danie polecane 1-2 razy w tygodniu.

4. Pizza

To danie kochamy wszyscy. Kluczowe jest przygotowanie odpowiedniego ciasta. Na wierzchu układamy ulubione składniki, posypujemy serem i zjadamy z sosem. Warto wybierać świeże składniki.

5. Paela

To danie o hiszpańskim rodowodzie. Pojawia się w najróżniejszych odmianach. Podstawę stanowi ryż oraz szafran. Mogą znaleźć się w niej owoce morza lub mięso, jak również różnego rodzaju warzywa. Podaje się jako pierwsze lub główne danie. Pyszna, zdrowa i sycąca.

Marta

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie