5 sposobów na dietetyczne i szybkie ciasteczka owsiane
Udostępnij Google News
Kuchnia

5 sposobów na dietetyczne i szybkie ciasteczka owsiane

Gdy przechodzimy na dietę często trudno nam się obyć bez jakiejś słodkiej przekąski. Jednak nie muszą one być wysokokaloryczne i niezdrowe. Jeśli przygotujemy ciastka owsiane różnego rodzaju zawsze chętnie je zjemy. Dzięki dobrym węglowodanom zyskamy energię. Błonnik poprawi naszą przemianę materii. I co najważniejsze zjemy coś słodkiego.

1. Ciastka z bakaliami

Składniki: 200 g masła, 100 g cukru trzcinowego, 500 g płatków owsianych, garść orzechów włoskich, garść rodzynek, garść migdałów, 3 łyżki stołowe wiórek kokosowych, 2 jajka.

Przygotowanie: Masło rozpuszczamy w garnuszku, dodajemy do niego płatki owsiane i smażymy na małym ogniu przez około 5 minut po czym stawiamy do przestudzenia. Orzechy drobno siekamy i dodajemy do garnka wraz z cukrem oraz pozostałymi bakaliami (cukier można zastąpić miodem). Rozbijamy jajka po czym dodajemy do pozostałych składników. Kulki formujemy dłonią lub łyżką, od czasu do czasu moczymy w zimnej wodzie aby łatwiej było stworzyć ładne kształty. Piekarnik rozgrzać do 190 stopni. Ciasteczka układamy na blasze przykrytej papierem do pieczenia. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 15 minut.

2. Z bananami

Składniki: 2-3 dojrzałe banany, 1,5 szklanki płatków owsianych, mleko bądź woda, pół szklanki bakalii, 1-2 łyżeczki miodu, 1 jajko.

Przygotowanie: Płatki owsiane należy ugotować w niewielkiej ilości wody bądź mleka tak aby uzyskać dość gęsta konsystencję. Odstawiamy do przestudzenia. Piekarnik należy nagrzać do 150 stopni. Banany należy obrać i rozgnieść widelcem. Łączymy ze sobą wszystkie składniki i dokładnie mieszamy. Na blasze pokrytej papierem do pieczenia formujemy kulki, które spłaszczamy łyżką. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 15-20 minut.

3. Z żurawiną

Składniki: ¾ szklanki mielonych migdałów, ½ łyżeczki sody oczyszczonej, ½ szklanki mąki ryżowej, ½ szklanki wiórek kokosowych, 1 szklanka płatków owsianych, 80g drobnych rodzynek wymieszanych z żurawiną, 3 łyżki miodu, 125 g oleju kokosowego lub masła.

Przygotowanie: Mieszamy mąkę ryżową, sodę i mielone migdały. Piekarnik nagrzewamy do 150 stopni. Następnie dodajemy żurawinę z rodzinkami, płatki owsiane i wiórki kokosowe. Dokładnie mieszamy. W garnuszku umieszczamy masło bądź olej z miodem i dodatkiem jednej łyżki miodu. Gdy utworzy się jednolita masa przelewamy do sypkich składników i dokładnie mieszamy. Jeśli ciasto nie będzie się kleić można dodać jajko. Formujemy ciasteczka na blasze z papierem do pieczenia i lekko je spłaszczamy. Pieczemy przez 15 minut. Gdy będziemy je wyjmować z piekarnika będą miękkie staną się chrupiące w czasie studzenia.

4. Z jabłkami

Składniki: 2 jabłka, jedno jajko L, 50 g startych płatków owsianych, 50 g płatków owsianych, 5 g cynamonu, 5 g proszku do pieczenia, 20 g miodu.

Przygotowanie: Wszystkie składniki należy ze sobą dokładnie wymieszać. Odstawiamy na około 10-15 minut. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia formujemy ciastka, lekko spłaszczamy. Piekarnik rozgrzewamy do 150 stopni. Wstawiamy blachę, pieczemy 15-20 minut. Studzimy.

5. Z orzechami

Składniki: 1 szklanka płatków owsianych, czubata łyżka masła, 150 g dowolnych orzechów (może być mieszanka), jajko, szczypta soli, 3 łyżki miodu.

Przygotowanie: Ustawiamy piekarnik aby rozgrzał się do 180 stopni. Orzechy siekamy, dopasowując ich drobność wedle uznania, mieszamy ze sobą wszystkie składniki i wyrabiamy ciasto. Łyżkę moczymy w wodzie i formujemy nią ciastka układając na blasze pokrytej papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika na około 15 minut. Pozostawiamy do wystygnięcia.

Marta

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie