Jak wrócić do formy po urodzeniu dziecka ? – 4 rady

Zdrowie Poniedziałek, 25 listopada 2013
Oceń:
5 / 11 głosów
Jak wrócić do formy po urodzeniu dziecka ? – 4 rady

Ciąża to bardzo szczególnie ważny i piękny okres w życiu kobiety. Niestety ma też swoje minusy, do których zaliczyć możemy: powiększenie masy ciała, utrzymujące się zwiększenie apetytu, powstanie rozstępów, skórki pomarańczowej, problemy ze skórą brzucha już po urodzeniu dziecka, brak sportu w czasie trwania ciąży.

Niestety wszystkie te rzeczy wpływają negatywnie na samopoczucie mamy po porodzie, a na wspomnienie dawnej sylwetki pojawiają się łzy. Oto kilka rad dotyczących tego, jak wrócić do formy po urodzeniu dziecka. Życie znowu może być piękne!

1. Ćwiczenia fizyczne

Proste ćwiczenia fizyczne w zaciszu swojego domu można zacząć wykonywać natychmiast po powrocie do domu ze szpitala. Jednak w przypadku cesarskiego cięcia będzie należało się trochę wstrzymać, warto wtedy zapytać lekarza jak długo zabronione nam jest uprawianie jakichkolwiek ćwiczeń. Zazwyczaj jest to czas od tygodnia do trzech tygodni. Pierwsze ćwiczenia powinny obejmować brzuszki, wymachy nóg, przysiady i wszelkie ćwiczenia aerobowe. Dodatkowo możemy zacząć uprawiać jogę, która dodatkowo ukoi nasze nerwy związane z ciągłą opieką nad noworodkiem

2. Ćwiczenia a karmienie piersią

Karmiąc dziecko piersią należy to robić przed rozpoczęciem ćwiczeń fizycznych. Dzieje się tak ze względu na zwiększone stężenie kwasu mlekowego w pokarmie po wykonywaniu ćwiczeń fizycznych. Wtedy może ono być mało atrakcyjne dla noworodka. Najpierw więc karmimy, a później ćwiczymy.

3. Spacery

Po upływie pierwszych paru tygodni można zacząć spacerować razem z naszym dzieckiem. Będzie to miało zbawienny wpływ zarówno na niemowlę, jak i na mamę. Z badań prowadzonych na świeżo upieczonych matkach wynika, że te Panie, które codziennie przynajmniej pół godziny dziennie spacerowały ze swoimi pociechami istotnie częściej wracały do wyglądu sprzed porodu, do tych matek, które tego nie robiły. Badanie przeprowadzono aż na 900 kobietach, więc jest to dość mocny argument.

4. Dieta

W czasie ciąży jemy znacznie więcej niż normalnie, mamy też apetyt na bardzo różne pokarmy. Niestety ten „trend” może się utrzymywać także po ciąży. Należy jak najprędzej wrócić do swojej diety, normalnego spożywania posiłków sprzed ciąży. Oczywiście w przypadku mam karmiących piersią muszą one pamiętać o zdrowym odżywianiu, aby nie stracić pokarmu i aby był on jak najlepszej jakości.