Chcesz być na bieżąco?
Czy chcesz abyśmy wysyłali Ci powiadomienia z poradami, przepisami i domowymi sposobami?
Jak zorganizować biuro w domu?
Zmiany w prawie pracy oraz nastawieniu do wykonywanego przez siebie zawodu doprowadziły do tego, że coraz więcej osób pracuje zarobkowo w domu. Uelastycznienie form zatrudnienia oraz powszechny dostęp do internetu sprawiają, że wiele kobiet, w tym młodych mam, swoją pracę w całości bądź w części wykonuje w swoim mieszkaniu. Jeśli Twoje mieszkanie ma stać się miejscem pracy, warto byłoby wygospodarować odrobinę przestrzeni na biuro.
Własny gabinet
Najlepszym wyjściem dla kobiet pracujących w domu jest zorganizowanie sobie własnego gabinetu. Jeśli posiadasz pomieszczenie, które możesz na ten cel przeznaczyć to wspaniale. Aby pokój dobrze spełniał swoją funkcję musi się w nim znaleźć wszystko to, co w zwyczajnym biurze. Najlepiej, aby jak najbardziej przypominał stanowisko pracy w firmie, ponieważ pozwoli to choć w części oderwać się od wszelkich spraw domowych. W skład wyposażenia gabinetu powinny wchodzić typowe meble biurowe takie jak biurko, krzesło lub fotel oraz regały na dokumenty. Ponadto w gabinecie powinny znaleźć się przedmioty bezpośrednio związane z wykonywaną pracą takie jak np. komputer, makiety, dokumenty itp. Specjaliści od ergonomii i wystroju wnętrz biurowych zalecają również, aby w domowym biurze umieścić choćby jedną roślinę, a na ścianie zawiesić plakat motywujący do pracy. Wbrew pozorom praca w domu nie jest wcale łatwa, dlatego miejsce do niej przeznaczone powinno umożliwiać wyciszenie się i skupienie uwagi na wykonywanych zadaniach.Biuro w mieszkaniu
Jeśli nie ma w domu wolnych pomieszczeń trzeba pogłówkować jak zorganizować sobie miejsce odpowiednie do pracy. W pierwszej kolejności należy zdać sobie sprawę z tego, że miejsce przeznaczone do pracy ma służyć jedynie temu celowi. Dlatego trzeba wyznaczyć specjalną strefę przeznaczoną na biuro. Nierzadko jest to bardzo trudno osiągnąć, szczególnie w małych mieszkaniach, ale warto się postarać. Najlepiej jeśli taka strefa znajduje się w pomieszczeniu rzadko używanym przez innych domowników, a w szczególności przez dzieci. Powinno tam się znaleźć biurko, krzesło lub fotel oraz meble takie jak regały czy szafki, dzięki którym można umieścić wszystkie niezbędne rzeczy „pod ręką”. Wybierając miejsce na swoje domowe biuro warto zwrócić szczególną uwagę na to, aby wokoło było jak najmniej bodźców rozpraszających. Dlatego niezbyt dobrym miejscem do pracy jest salon, gdzie zazwyczaj wszyscy domownicy spędzają dużo czasu, gra telewizor i stale coś się dzieje. Ponadto na pomieszczenie biurowe nie zaleca się również pomieszczenia, w którym się śpi.Biuro młodej mamy
Roczne urlopy macierzyńskie przedłużane nierzadko o urlop wychowawczy sprawiły, że niektórzy pracodawcy, aby nie stracić dobrych kobiet-pracowników, pozwalają im pracować w swoim domu. W przypadku równoczesnego bycia mamą i pracownikiem często pojawiają się problemy związane z utrzymaniem strefy pracy w ładzie i porządku.Dlatego organizując swoje domowe biuro warto wziąć pod uwagę również to, że w domu są dzieci. Aby zmniejszyć ryzyko zniszczenia dokumentów, komputera czy innych przedmiotów związanych z pracą, warto wyposażyć się w szafki zamykane na kluczyk. Dzięki temu żaden maluch nie zniszczy artykułów biurowych bez zgody mamy.Praca w domu
Wbrew pozorom praca w domu jest bardzo trudna. Tylko niewielka grupa ludzi jest w stanie zupełnie wyłączyć się z obowiązków domowych, aby móc w spokoju pracować. Często młode mamy jedną ręką wypełniają druki, a drugą karmią dziecko. Nie jest to najlepszy sposób na pracę, ale niekiedy nie ma innego wyboru. Dlatego też bardzo ważne jest, aby w swoim mieszkaniu wyznaczyć choćby niewielki obszar przeznaczony do pracy, z którego nikt inny nie korzysta. AgnieszkaObserwuj nas na
Obserwuj nas na
Pomóż nam z Googlem.
To dla nas bardzo ważne!
Kliknij biały przycisk Google Wiadomości poniżej.
Kliknij gwiazdkę w prawym górnym rogu, obok naszego logo.
Gotowe!
Dziękujemy!
Następny artykuł
Czytaj więcej
Dzień Sekretarki. Jak ubrać się modnie i z klasą do biura?
Prawie w każdej firmie możemy spotkać sekretarkę, która poinformuje nas, np. o czasie oczekiwania na wizytę. Najczęściej na tym stanowisku pracują kobiety, ale coraz częściej mężczyźni również chętnie podejmują pracę w charakterze asystenta. Ta praca wymaga kompetencji i profesjonalizmu. Dress code w pracy sekretarki jest równie ważny. Świadczy on o profesjonalizmie i klasie.
Chcesz pracować z domu? Poznaj sposoby na zarabianie w Internecie
Wśród osób, które szukają zatrudnienia, na pewno znalazłoby się dużo takich, które chciałyby swoją pracę zawodową wykonywać w domu. Zatłoczona komunikacja miejska, korki na drogach, pogoda nie zachęcająca do wyjścia z domu to czynniki, które rozbudzają zainteresowanie pracą wykonywaną w zaciszu własnego domu. Co więcej, praca w domu czyli tak naprawdę zorganizowanie biura w mieszkaniu, jest pracą zdalną, więc tak naprawdę można wykonywać ją z każdego miejsca.
Najlepsza praca dla młodej matki – 5 porad
Młoda matka zajmująca się dzieckiem najczęściej pozostaje w domu mając zadanie bardzo „pierwotne” – zajmowanie się domem i dziećmi. Będąc na urlopie macierzyńskim, chcąc wrócić do pracy, musiałaby z niego zrezygnować bez możliwości późniejszego powrotu. Niewykorzystany jednak w całości urlop macierzyński może „przejść” na ojca dziecka, gdzie on także może zrobić sobie małe, domowe wakacje w ramach urlopu macierzyńskiego (w tym przypadku już tacierzyńskiego).