Witamina B
Canva.com

Dlaczego powinniśmy często jeść nabiał oraz rośliny strączkowe? To cenne źródła witamin

Nabiał, rośliny strączkowe, a także szpinak i banany są źródłem witamin z grupy B, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Pomagają w metabolizmie, układzie odpornościowym i zdrowiu serca. Co warto jeszcze o nich wiedzieć?
Reklama

Witamina B6 - niezbędna dla organizmu

Witamina B
Canva.com

Witaminy z grupy B są niezbędne dla ludzkiego ciała. Najważniejszą z nich jest witamina B6. Jest to ważne dla funkcji nerwów i mięśni, produkcji czerwonych krwinek, metabolizmu węglowodanów i tworzenia DNA. Jest również ważny dla produkcji energii w organizmie i pomaga zapobiegać anemii. Organizm nie może samodzielnie wytwarzać witaminy B6, dlatego należy ją przyjmować poprzez żywność lub suplementy.

Jakie są witaminy w grupie B?

  • witamina B1 - tiamina,
  • witamina B2 – ryboflawina,
  • witamina B3 – niacyna (znana także jako witamina PP),
  • witamina B4 - cholina,
  • witamina B5 - kwas pantotenowy (pantoteinian wapnia)
  • witamina B6 - pirydoksyna,
  • witamina B7 – biotyna (nazywana również witaminą H),
  • witamina B8 – inozytol,
  • witamina B9 - kwas foliowy,
  • witamina B12 – kobalamina
Witamina B
Canva.com

Co warto wiedzieć o każdej z witamin?

  1. Witamina B1 jest ważna dla utrzymania zdrowego układu odpornościowego i prawidłowego trawienia. Witamina ta występuje w wielu produktach spożywczych, takich jak jaja, produkty mleczne, zboża, fasola i mięso.
  2. Witamina B2, znana również jako ryboflawina, jest rozpuszczalną w wodzie witaminą, która jest ważna dla wielu funkcji organizmu. Pomaga organizmowi zużywać energię, która otrzymuje z pożywienia, i utrzymuje zdrową skórę, włosy i oczy. Jest to również ważne dla produkcji czerwonych krwinek i enzymów.
  3. Witamina B3 znajduje się w wielu produktach spożywczych, takich jak kurczak, wołowina, jajka, ser i ryby. Występuje również w wielu innych rodzajach żywności, takich jak fasola, brokuły, kukurydza, groszek i ziemniaki.
  4. Witamina B4 jest niezbędnym składnikiem odżywczym, o którym wiadomo, że pomaga w krążeniu krwi i zdrowiu serca. Witamina B4 znajduje się w różnych produktach spożywczych, ale najlepszymi źródłami są mięso, wątroba, jajka i ryby.
  5. Witamina B5 jest jedną z najważniejszych witamin, które utrzymują zdrową i promienną skórę. Ma wiele zastosowań, takich jak leczenie suchej skóry, egzemy, zapalenia skóry, brodawek i łuszczycy.
  6. Witamina B7 bierze udział w syntezie kwasów tłuszczowych i cholesterolu. Występuje w mięsie, rybach, drobiu, jajach, mleku i niektórych warzywach.
  7. Witamina B8 nazywana jest „witaminą antystresową”, ponieważ pomaga zmniejszyć poziom stresu.
  8. Witamina B9, znana również jako kwas foliowy pomaga organizmowi tworzyć nowe komórki, a także pomaga zapobiegać chorobom serca i udarowi. Kwas foliowy znajduje się w ciemnozielonych warzywach, suszonej fasoli, grochu i soczewicy.
  9. Witamina B12 jest niezbędna dla zdrowia mózgu i układu nerwowego. Pomaga również zapobiegać anemii i pomaga organizmowi wytwarzać czerwone krwinki. Witamina B12 znajduje się w produktach pochodzenia zwierzęcego.
Reklama
Autor - Paula Lazarek
Autor:
|
redaktor zaradnakobieta.pl
p.lazarek@zaradnakobieta.pl
Wydawcą zaradnakobieta.pl jest Digital Avenue sp. z o.o.
Google news icon
Obserwuj nas na
Google news icon
Udostępnij artykuł
Reklama
Reklama