Dieta upiększająca. Odcinek 10: Cukinia

Zdrowie Uroda Kuchnia Sobota, 9 lutego 2019
Oceń:
4 / 12 głosów
Dieta upiększająca. Odcinek 10: Cukinia

Właściwości odżywcze cukinii mogą pozytywnie wpływać na nasze zdrowie i urodę, a także wspierać działanie diet odchudzających. Cukinia to warzywo niezwykle wartościowe, lekkostrawne, a jednocześnie smaczne.

Cukinia może stać się ciekawą inspiracją do tworzenia w naszej kuchni wielu zdrowych i pysznych potraw. Można ją spożywać na surowo, ale i wykorzystywać do przyrządzania dań podawanych na ciepło. Nie jest trudno dostępna, ani szczególnie droga, warto zatem wprowadzić ją do naszej codziennej diety.

Cukinia dla urody i szczupłej sylwetki

Cukinia to przede wszystkim niezastąpiony składnik zdrowej, odchudzającej diety. Jedno warzywo dostarcza nam jedynie około 20 kalorii, a jednocześnie posiada sporo cennych substancji odżywczych. Spożywanie cukinii wpływa na odkwaszenie organizmu oraz reguluje proces trawienia. Zawarty w niej błonnik zapewnia poczucie sytości i hamuje nadmierny apetyt – może się to przydać zwłaszcza osobom starającym się o zgubienie kilku kilogramów. Cukinia zawiera także sporą dawkę witamin C i A oraz kwas foliowy, niezbędny dla zachowania zdrowych włosów i mocnych paznokci.

Cukinia dla zdrowia

Jeśli wprowadzimy do naszej codziennej diety cukinię, przyniesie ona niezliczone korzyści naszemu zdrowiu. To na pierwszy rzut oka niepozorne warzywo zawiera w sobie sporą dawkę luteiny, dzięki której wspomaga wzrok i zapobiega schorzeniom związanym z widzeniem. Cukinia wzmacnia też krzepienie krwi, a nawet wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Okazuje się także niezmiernie pomocna w leczeniu dolegliwości związanych z trawieniem i układem pokarmowym: wspiera leczenie wrzodów żołądka i dwunastnicy, zgagi oraz nadkwaśności.

Inspiracja – oryginalny pomysł na wykorzystanie cukinii w naszej kuchni

Zupa krem z cukinii

Składniki:
1-1,5 l bulionu warzywnego
1 duża cukinia
2 średniej wielkości ziemniaki
1 średniej wielkości cebula
2 ząbki czosnku
1 łyżka oleju do smażenia
szczypta soli
szczypta pieprzu
śmietana lub jogurt naturalny
świeże listki mięty

Cebulę obierz i pokrój w piórka. Cukinię przekrój na pół, wydrąż gniazda nasienne, a następnie podziel warzywo na paski. Obierz ząbki czosnku. Wszystkie trzy składniki podsmaż na oleju w garnku aż do zeszklenia. Obierz ziemniaki i pokrój je w kostkę. Dodaj do zeszklonych uprzednio składników i zalej gorącym bulionem warzywnym. Wszystko gotuj aż do uzyskania miękkości. Kiedy wszystkie składniki będą już miękkie, zdejmij garnek z gazu, a jego zawartość zblenduj na gładką masę i uzupełnij solą oraz pieprzem do smaku. Zupę podawaj przyozdobioną kleksem ze śmietany lub jogurtu i listkiem mięty.

Foto: www.pixabay.com