7 trików na odchudzanie z różnych krajów

Kuchnia Środa, 12 lutego 2014
Oceń:
4 / 11 głosów
7 trików na odchudzanie z różnych krajów

Badania statystyczne dowodzą, że niemal każda kobieta chciałaby schudnąć. Ot, choć kilka kilogramów. Bywa jednak, że mamy z tym problem. Jak mówi powiedzenie „co kraj to obyczaj”, podobnie sprawa się ma w kwestii odchudzania. W tej dziedzinie również kobiety na całym świecie obrały najróżniejsze metody. Przedstawimy najciekawsze propozycje kobiet z innych krajów na odchudzanie. Może któraś z tych metod pomoże schudnąć również tobie.

1. Włochy

Już od dawna wiadomo, że dieta krajów śródziemnomorskich jest jedną z najzdrowszych. Wynika to z szerokiego wykorzystywania zdrowych warzyw i owoców, zdrowych tłuszczów oraz odpowiedniego podejścia żywieniowego. Wiele osób odchudzając się odstawia całkowicie makaron, bo uważa go za produkt tuczący.

Jak w takim razie wytłumaczyć, że szacunki podają iż Włochy są krajem Unii Europejskiej z najmniejszą ilością otyłych kobiet? Przecież państwo to kojarzy się przede wszystkim z makaronem. Jeśli wzorem włoszek będziesz gotować produkt ten al dente i ściśle przestrzegać czasu jego gotowania możesz na tym sporo zyskać, gdyż ma on niezwykle niski indeks glikemiczny co powoduje stopniowe uwalnianie energii. Przez długi czas czujemy się najedzone ale nasza waga nie wzrasta.

Ważna jest również ilość produktu – jeśli podamy jedynie po 100 gram na osobę to zjemy zaledwie 110 kcal. W większości dań z makaronem najbardziej tuczący jest sos, dlatego warto dodawać go niewiele bądź przygotowywać posiłek na bazie warzyw.

2. Francja

Państwo to kojarzy się z kobietami o usposobieniu dam. Jeśli chodzi o posiłki to bardzo dbają one o ich pory, wielkość oraz szybkość jedzenia. Nic nie dzieje się w pośpiechu i gdy spożywają posiłek skupiają się wyłącznie na tym. Rzeczą niespotykaną jest również proszenie o dokładki.

Wśród najchętniej wybieranych produktów znajdują się te pochodzące z danych regionów, nieprzetworzone, ponieważ posiłek powinien być zdrowy. Popularnym daniem są tu sałatki, równie ważne jest dbanie o spożywanie każdego dnia dużych ilości wody.

We Francji kobiety nie rezygnują z ulubionych smakołyków jednak znacząco ograniczają ich ilości. Jeśli np. mają ochotę na czekoladę to skosztują jedną kosteczkę zamiast całej tabliczki. Jeśli chcą się napić kawy to zdecydują się na czarną – bez mleka oraz cukru.

Podpowiedzią w kwestii odchudzania z Francji jest unikanie jedzenia w pośpiechu.

3. Malezja

Kurkuma czyli orientalna przyprawa, którą zabarwimy danie na żółty kolor. Jej smak jest lekko gorzki i staje się znacznie bardziej intensywny w czasie gotowania. Dzięki dodawaniu jej do potraw można znacząco spowolnić narastanie poziomu tkanki tłuszczowej, natomiast przyspieszyć procesy umożliwiające jej spalanie.

Chcąc wykorzystać jej niesamowite właściwości warto uznać ją za nasz kuchenny niezbędnik i dodawać do sosów i gęściejszych warzywnych zup oraz do kasz i ryżu.

4. Indie

Hindusi uważają, że największym i najbardziej obfitym zarazem posiłkiem w ciągu dnia powinien być obiad, który spożywają w okolicach południa. Zgodnie z ich zasadą ludzki organizm najefektywniej trawi pokarm w godzinach pomiędzy 10 a 14. Obiad powinien składać się z zupy, drugiego dania, zaś najlepszym zwieńczeniem – deserem będzie owoc.

Kolacja natomiast powinna być znacznie mniej obfita. Wśród składników, które poleca się do jej komponowania znajdziemy makarony oraz warzywa. Mięso również powinno pojawić się na naszym wieczornym talerzu jednak w bardzo ograniczonej ilości.

5. Węgry

Charakterystyczna węgierska kuchnia do tworzenia wyśmienitych potraw niemal za każdym razem stosuje ocet. W tym regionie stanowi on niezbędnik w każdej kuchni. Z całą pewnością przyczynia się również do odchudzania. Nie chodzi jednak o jego picie, a o wlewanie niewielkich ilości do potraw i sosów.

Ocet poprzez zawartość kwasu ogranicza poziom insuliny, którą produkuje ludzki organizm. Zbyt wysoka ilość tego hormonu spowalnia procesy metaboliczne, które spalają tłuszcz i redukują tkankę tłuszczową.

6. Japonia

Mieszkańcy tego kraju kierują się niezwykle istotną zasadą, a mianowicie nie objadają się. Ich posiłki mają zaspokajać głód, więc odchodzą od stołu gdy tylko wyczują pierwsze objawy najedzenia. Zjadanie przesadnie dużych porcji powoduje powiększanie się żołądka, który z czasem wymaga znacznie większych ilości pożywienia, a my przez to przybieramy na wadze.

Japończycy uważają, że w momencie gdy poczujemy że się najedliśmy najlepiej wstać od stołu i rozpocząć sprzątanie, niezależnie od tego ile pozostało na talerzu.

7. Tajlandia

Jest to bardzo egzotyczny kraj, którego kuchnia nie każdemu przypadnie do gustu. Z całą pewnością posmakuje miłośnikom meksykańskich ostrości, ponieważ również tutaj znajdziemy całą gamę najostrzejszych przypraw, które są wykorzystywane do tworzenia najpopularniejszych dań kuchni tajskiej.

Popularne są tu również najróżniejsze owoce i warzywa, dzięki którym na talerzu jest kolorowo a my dostarczamy do naszego organizmu wszelkich niezbędnych składników. Jedną z częściej wybieranych przez kobiety tego kraju potraw jest pikantna sałatka – nosi ona nazwę yam – wyróżnia się lekkostrawnością, ponieważ w jej skład nie wchodzi oliwa, natomiast skrapia się ją delikatnie sokiem z limonki bądź sosem sojowym.

Wzmożona pikanteria potraw również pozytywnie wpływa na odchudzanie. Poszukaj w sklepach świeżych papryczek, pokrój je drobno, umieść w niewielkich pojemniczka i zamroź, następnie dodawaj do gotowania, nawet niewielkie ilości. Jeśli często gotujesz dania, których podstawowym składnikiem jest fasola wykorzystaj jalapeno, natomiast dania z makaronem dopraw peperoncino. Można również odmienić nasze zupy- wszystkie gęste zupy jarzynowe doprawiaj pieprzem Cayenne.

Marta