Jak szybko zasnąć - 6 sposobów na bezsenność
Udostępnij Google News
Zdrowie

Jak szybko zasnąć - 6 sposobów na bezsenność

Bezsenność może być wypadkową wielu czynników, a jednocześnie może być jednym z objawów choroby. Dlatego przy poważnych i długofalowych problemach z zasypianiem należy zgłosić się do lekarza.

Żyjemy szybko, często spędzając cały dzień, patrząc na ekran. Do tego dochodzą stres i codzienne problemy, to wszystko wpływa na nasz sen. Bezsenność dotyka co trzecią osobę w Polsce i jest niczym innym jak zaburzeniem rytmu snu. Istnieją jednak domowe sposoby na bezsenność, które w większości przypadków powinny pomóc i zapewnić dobry sen.

Powody bezsenności

Każdy z nas posiada własny rytm biologiczny. Istnieją jednak czynniki, które mogą go zaburzyć. To najczęstszych powodów problemów ze snem, należą:

  • koszmary senne
  • stres
  • lunatyzm
  • wzmożona senność w dzień
  • niewłaściwa temperatura
  • zaburzenia neurologiczne
  • choroby somatyczne (problemy z trzymaniem moczu, kurcze nóg itd.)

Bezsenność może być wypadkową wielu czynników, a jednocześnie może być jednym z objawów choroby. Dlatego przy poważnych i długofalowych problemach z zasypianiem należy zgłosić się do lekarza.

Jak szybko zasnąć- 6 sposobów, które ułatwią zasypianie

Istnieją jednak domowe sposoby na bezsenność, które ułatwią proces zasypiania.
Oto jak szybko zasnąć- 6 sposobów, które ułatwią wam zasypianie i zapewnią dobry sen:

Zadbaj o higienę snu

Jeśli zastanawiamy się, jak się wyspać, w pierwszej kolejności musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy dbamy o swoją higienę snu. Trudno bowiem mówić o zdrowym śnie, jeżeli nie dbamy o porządek w swojej sypialni, nie wietrzymy pomieszczeń, w których śpimy, a dodatkowo wypełnia je elektronika. Nie od dziś wiadomo, że świeże powietrze znacząco wpływa na jakość naszego snu, natomiast niebieskie ekrany powodują trudności w zasypianiu i sprawiają, że sen jest złej jakości.

Wycisz się
.
Jeżeli natomiast powodem naszych trudności jest wzburzenie emocjonalne, warto zadbać o relaksację. Muzyka relaksująca, czy pachnące świecie oraz stłumione światło, najlepiej żółte z pewnością ułatwią proces zasypiania.

Zioła i suplementy.

Istnieją również sposoby na dobry sen, które zakładają wspomaganie się ziołami. Lipa, melisa, czy szałwia mają właściwości wyciszające, dlatego warto wypić szklankę przed planowaną godziną snu. Jeżeli zawiodą domowe sposoby, można wspomóc się suplementami z melatoniną.

Co jeszcze możesz zrobić?

Źródło: pl.freepik.com
Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie