8 naturalnych sposobów na ból kolana
Udostępnij Google News
Zdrowie

8 naturalnych sposobów na ból kolana

Ból kolana występuje u wielu osób, również młodych. Może być pierwszym objawem przyszłego zapalenia stawów czy nawet reumatyzmu. Najczęściej jednak ból spowodowany jest albo nadwyrężeniem kolana, albo wręcz przeciwnie – zastojem mięśni, złym przepływem płynów ustrojowych i siedzącym trybem życia. Tak czy inaczej istnieje przynajmniej kilka sposobów na poradzenie sobie z tym problemem. Oto niektóre z nich.

Jak walczyć z bólem kolana w domu?

1. Masaż

Masaż przynosi prawdziwe ukojenie, kiedy chodzi o ból stawów, mięśni czy jakikolwiek ból w ciele. Wiele z prowadzonych badań doprowadziły do odkrycia jednego podstawowego wniosku: masaż redukuje stres i ból. Po przeprowadzonej sesji masażu zmniejsza się poziom korytzolu – hormonu stresu. Zwiększają się za to poziomy dopaminy i serotoniny. Co więcej, masaż ułatwia przepływ płynów ustrojowych, pomaga w odżywieniu tkanek. Masaż możemy zastosować na sobie sami w domu lub poprosić bliską osobę, aby go wykonała.

2. Gorąca kąpiel

Aromatyczna kąpiel w olejkach zapachowych pomoże w zniwelowaniu bólu kolana w sposób dwojaki. Po pierwsze rozluźni nas, rozluźniając również spięte mięśnie – da mięśniom kolana odpocząć. Po drugie rozgrzeje skórę, stawy, pomoże w zaleczeniu jakiegokolwiek procesu zapalnego. Po długiej gorącej kąpieli na pewno odczuje się spodziewaną ulgę.

3. Naprzemienne prysznice

Na ból kolana może pomóc również naprzemienny prysznic z zimnej i ciepłej wody. Ma to działanie podobne do masażu. Nie rozgrzewa, ale jednak daje dobrze znany efekt masażu: zwiększa przepływ płynów ustrojowych, krwi i limfy. To odżywia mięśnie i stawy.

4. Zrzucenie zbędnych kilogramów

Problemy z kolanami pojawiają się najczęściej, jako rezultat nadmiernej wagi ciała. Często powstają właśnie wtedy, gdy nabiera się na wadze. Należy więc wrócić do swojej wagi naturalnej, odpowiedniej dla swojego wzrostu. Wówczas kolana nie będą przeciążone, a ból może zniknąć.

5. Odpoczynek od wysiłku fizycznego

Jeśli ból spowodowany jest kontuzją, rozmiękaniem rzepki czy rozerwaniem łąkotki wówczas najodpowiedniejszą formą terapii i leczenia będzie zwyczajny odpoczynek. Nie należy kolana przemęczać i ćwiczyć oraz biegać, jeździć na rowerze czy nosić ciężarów. Kilka dni lub tygodni rekonwalescencji pozwolą uporać się z bólem na długi czas.

6. Zastosowanie opasek wzmacniających kolana

Jest to dobra metoda na ból, jeśli towarzyszy on zmianom chorobowym. Opaski takie można kupić w aptece lub sklepie sportowym. Pozwolą one na wzmocnienie kolana szczególnie przy stwierdzeniu martwicy kości czy dolegliwościach związanych z rozmiękaniem rzepki.

7. Stosowanie środków przeciwbólowych

Jeśli już decydujemy się na używanie środków przeciwbólowych wówczas najlepszym z nich będzie ibuprofen, który nie tylko podziała przeciw bólowi, ale również będzie działał przeciwzapalnie. Poprawi to ruchomość stawu, usunie przyczynę bólu i pozwoli cieszyć się brakiem bólu na dłużej. Środki z ibuprofenem są również dobrze tolerowane przez żołądek i wątrobę.

8. Okłady z lodu i ziół

Domowym sposobem na walkę z bólem kolana jest również wykonanie zwykłego zimnego okładu. Do wody, która zostanie zamrożona można dodać olejek rozmarynowy, majerankowy, miód albo żywokost lekarski – środki te działają przeciw stanom zapalnym i niwelują ból stawów, świetnie działając na kolana.

Udostępnij Google News Komentarze

Polecane dla ciebie