Jak pozbyć się chrapania?
Udostępnij Google News
Zdrowie

Jak pozbyć się chrapania?

Chrapanie to zmora wielu osób, które dzielą sypialnię ze swoim chrapiącym partnerem. Może być ono przyczyną rozdrażnienia, zmęczenia, nieprzespanych nocy a nawet kłótni i sprzeczek. Poznaj proste sposoby, dzięki którym pozbędziecie się tego problemu, a Ty zaczniesz się cieszyć z przespanych nocy!

Udrożnienie nosa

Jeśli Twój partner nie pozwala Ci spać, być może ten problem tkwi właśnie w jego… nosie. Zaproponuj mu, żeby przed położeniem się do łóżka udrożnił swój nos za pomocą specjalnego preparatu dbającego o drogi oddechowe, specjalistycznych plastrów ułatwiających oddychanie lub zwykłej soli morskiej, która naturalnie oczyści nos. Oczywiście na udrożnienie nosa trzeba zwrócić jeszcze większą uwagę, kiedy partner zmaga się z przeziębieniem.

Pozycja podczas snu

Dbając o zdrowy kręgosłup wyrzekamy się poduszek i staramy się leżeć sztywno na plecach. Jednak w przypadku chrapania zupełnie się to nie sprawdzi, a wręcz nasili objawy. Tutaj sprawdzi się zasada – im wyżej, tym lepiej. Natomiast leżenie na plecach zamieńmy pozycją na boku. Dzięki temu mamy większe szanse na wyeliminowanie chrapania, a przynajmniej na jego ograniczenie.

Dieta i używki

To też może mieć ogromny wpływ na chrapanie. Jeśli najemy się syto przed snem, może to nasilić objawy. Tak samo spożywanie alkoholu czy nałogowe palenie papierosów. Postarajmy się o zmianę trybu życia, jeśli mamy wątpliwości co do tego, czy obecny tryb wpływa pozytywnie na nasz organizm.

Nawilżenie powietrza

Przyczyną chronicznego chrapania może być suche i zbyt gorące powietrze w naszej sypialni. Dlatego tak ważne jest nawilżenie go. Jak to zrobić? Sposobów jest wiele. Chyba jednak najprostszym z nich jest położenie mokrego ręcznika na grzejnik. Jednak jeśli mamy w domu specjalne sprzęty nawilżające powietrze, warto wyjąć je z szafy i używać przed snem. Dodatkowo pamiętajmy o wietrzeniu pomieszczeń, w których śpimy.

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie