Jak pozbyć się chrapania?

Jak pozbyć się chrapania?

Chrapanie to zmora wielu osób, które dzielą sypialnię ze swoim chrapiącym partnerem. Może być ono przyczyną rozdrażnienia, zmęczenia, nieprzespanych nocy a nawet kłótni i sprzeczek. Poznaj proste sposoby, dzięki którym pozbędziecie się tego problemu, a Ty zaczniesz się cieszyć z przespanych nocy!
Udrożnienie nosa Jeśli Twój partner nie pozwala Ci spać, być może ten problem tkwi właśnie w jego… nosie. Zaproponuj mu, żeby przed położeniem się do łóżka udrożnił swój nos za pomocą specjalnego preparatu dbającego o drogi oddechowe, specjalistycznych plastrów ułatwiających oddychanie lub zwykłej soli morskiej, która naturalnie oczyści nos. Oczywiście na udrożnienie nosa trzeba zwrócić jeszcze większą uwagę, kiedy partner zmaga się z przeziębieniem. Pozycja podczas snu Dbając o zdrowy kręgosłup wyrzekamy się poduszek i staramy się leżeć sztywno na plecach. Jednak w przypadku chrapania zupełnie się to nie sprawdzi, a wręcz nasili objawy. Tutaj sprawdzi się zasada – im wyżej, tym lepiej. Natomiast leżenie na plecach zamieńmy pozycją na boku. Dzięki temu mamy większe szanse na wyeliminowanie chrapania, a przynajmniej na jego ograniczenie. Dieta i używki To też może mieć ogromny wpływ na chrapanie. Jeśli najemy się syto przed snem, może to nasilić objawy. Tak samo spożywanie alkoholu czy nałogowe palenie papierosów. Postarajmy się o zmianę trybu życia, jeśli mamy wątpliwości co do tego, czy obecny tryb wpływa pozytywnie na nasz organizm. Nawilżenie powietrza Przyczyną chronicznego chrapania może być suche i zbyt gorące powietrze w naszej sypialni. Dlatego tak ważne jest nawilżenie go. Jak to zrobić? Sposobów jest wiele. Chyba jednak najprostszym z nich jest położenie mokrego ręcznika na grzejnik. Jednak jeśli mamy w domu specjalne sprzęty nawilżające powietrze, warto wyjąć je z szafy i używać przed snem. Dodatkowo pamiętajmy o wietrzeniu pomieszczeń, w których śpimy.
Udostępnij artykuł
Czytaj więcej
Różne przyrządy sportowe, sportowe obuwie, mata do treningu na marmurowej podłodze
Nowy rok to doskonała okazja do wprowadzenia zmian w swoim życiu, aby stało się ono lepsze. Dla wielu osób postanowienia noworoczne dotyczą zwiększenia aktywności fizycznej, zmiany nawyków żywieniowych. Na początku jest zwykle sporo zapału, ale z czasem on maleje, dlatego należy się na to odpowiednio przygotować. Sieci handlowe Kaufland i Biedronka zadbały o to, aby w ich ofertach nie zabrakło akcesoriów sportowych, wygodnych ubrań i butów. Warto zrobić pierwszy krok i zainwestować w potrzebne rzeczy, które zachęcą do kontynuowania realizacji zamierzonych celów. Ruch to zdrowie, organizm potrzebuje go do prawidłowego funkcjonowania. Trzeba tylko oderwać się od kanapy i telewizora.
Mężczyzna śpiący na boku
Jeśli żyjesz z depresją, możesz często czuć się zmęczony i wyczerpany. Bez względu na to, jakiego problemu ze snem doświadczasz, u większości osób z tą jednostką chorobą występuje jakaś forma jego zakłócenia. Dziś szerzej przedstawimy korelacje między tymi dwoma aspektami.
Młoda kobieta w okularach i o długich włosach siedzi przy stole pijąc napój ze szklanki, przednią talerz z kanpką
Głód i apetyt to pojęcia często stosowane zamiennie, tymczasem odnoszą się one do zupełnie różnych stanów. Pierwszy z nich pojawia się, gdy naszemu organizmowi zaczyna brakować składników pokarmowych. Apetyt z kolei można opisać jako natrętną ochotę na jedzenie, co nie zawsze wynika z głodu. Osoby na diecie odchudzającej często zastanawiają się co powstrzymuje apetyt. Sposobów na jego zmniejszenie jest kilka.