Co zjeść na kolację, kiedy jesteśmy na diecie?

Zdrowie Piątek, 24 lutego 2017
Oceń:
5 / 19 głosów
Co zjeść na kolację, kiedy jesteśmy na diecie?

Wiosna i lato za pasem! Postanowiłaś z tego powodu przejść na dietę? W takim razie z pewnością szukasz inspiracji na przygotowanie zdrowych posiłków, które pozwolą Ci przeprowadzić racjonalne odchudzanie! Poniżej znajdziesz trzy przepisy na kolację, która nie pójdzie Ci w boczki.

Pasta twarogowa

Składniki:

100 g sera białego twarogowego

łyżeczka jogurtu naturalnego

dwa kawałki papryki (konserwowej lub świeżej)

2 ogórki konserwowe

szczypiorek

sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Kroimy w kosteczkę ogórki i paprykę. Szczypiorek płuczemy pod zimną wodą i drobno siekamy. Do miski przekładamy twaróg, jogurt oraz pokrojone warzywa. Wszystko dokładnie mieszamy i doprawiamy do smaku pieprzem i solą. Podajemy z razowym pieczywem.

Filet miruny z warzywami

Składniki:

filet z miruny

kilka różyczek brokuła

marchew

garść kalafiora

garść fasoli szparagowowej

natka z pietruszki

przyprawy

Sposób przygotowania:

Filet z ryby dokładnie myjemy i przyprawiamy ulubioną przyprawą do ryb lub ziołami. Następnie myjemy warzywa, kroimy marchewkę na mniejsze kawałki. Warzywa przekładamy do naczynia żaroodpornego. Następnie na warzywach układamy filet z miruny. Całość wkładamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy przez około 45 minut. Po wyjęciu z piekarnika, posypujemy świeżo posiekaną natką z pietruszki.

Sałatka z tuńczykiem

Składniki:

1/2 puszki tuńczyka w sosie własnym

kilka liści sałaty

pomidor średniej wielkości

1/4 cebuli czerwonej

papryka czerwona

sól, pieprz

pół łyżki oliwy z oliwek

Sposób przygotowania:

Sałatę należy umyć i porwać na mniejsze kawałki. Paprykę, cebulkę oraz pomidora kroimy wedle uznania. Wszystkie warzywa przekładamy do jednej miski. Otwieramy puszkę z tuńczykiem, odlewamy sos i przekładamy rybę do miski. Jeżeli w puszce pozostanie jeszcze nieużyty tuńczyk, zostawmy w niej trochę sosu, by pozostał świeży. Mieszamy wszystkie składniki i doprawiamy pieprzem, solą oraz dodajemy oliwę z oliwek.

Źródło zdjęcia: www.pixabay.com