Jak walczyć z bezsennością? – 7 sposobów

Zdrowie Czwartek, 26 grudnia 2013
Oceń:
4 / 9 głosów
Jak walczyć z bezsennością? – 7 sposobów

Bezsenność jest przypadłością, a nawet chorobą, która dopada coraz większą ilość osób. Sprzyjają jej szczególnie zbyt duży stres, przejmowanie się obowiązkami i pracą w ciągu dnia, nieodpowiedni relaks i wypoczynek oraz nawarstwiające się problemy natury psychicznej – depresje oraz nerwice.

Podajemy kilka sprawdzonych rad oraz ziołowych leków pomagających walczyć z bezsennością:

1. Zadbaj o odpowiednią temperaturę

Często bezsenna noc jest wynikiem nieodpowiedniej temperatury w sypialni, która działa na nasze ciało. Człowiek jest w stanie zasnąć tylko w wąskim przedziale temperatur zwanym komfortem cieplnym.

Wskazówka: najbardziej odczuwamy zimno i nie możemy zasnąć kiedy jest nam chłodno w stopy, dlatego warto zakładać do snu grube skarpety wełniane

2. Wilgotność powietrza i cyrkulacja powietrza

Kolejnym zabiegiem, który możemy uczynić aby nasza sypialnia była dla nas miejscem korzystniejszym do snu jest zadbanie o wilgotność powietrza. W tym celu warto wietrzyć sypialnię przynajmniej dwa razy w ciągu dnia.

3. Dieta na bezsenność

Ostatni posiłek powinniśmy jadać o godzinie 19-20. Później nie powinniśmy jeść już w ogóle nic. Nie należy przed snem wypijać także dużej ilości płynów. Dzięki temu organizm nasz będzie przygotowany do dobrego snu.

4. Wysiłek fizyczny

Forsujący wysiłek fizyczny wyciskający z nas ostatnie poty może być świetnym lekiem na bezsenność. Po mocnych ćwiczeniach organizm będzie chciał odzyskać utraconą energię. Również nasz mózg będzie lepiej dotleniony, co ułatwi nam zaśnięcie

5. Popołudniowe drzemki

Jeśli cierpisz na bezsenność powinnaś zdecydowanie zrezygnować z drzemek w ciągu dnia. Nawet jeśli nie przespałaś całej nocy. To zagwarantuje Ci, że na wieczór będziesz na tyle zmęczona żeby łatwiej zasnąć.

6. Zioła na sen

Zioła uspokajające i działające kojąco to melisa i mięta. Do ostatniego posiłku warto więc wypić napar z jednego z tych ziół.

7. Środki dostępne w aptece

Nieszkodliwe ziołowe środki na sen można odnaleźć w każdej aptece. Najtańsze z nich to tabletki Labofarm (3 zł). Mają one również działanie uspokajające i lekko usypiające – niewskazane są do przyjmowania w ciągu dnia, kiedy np. musimy prowadzić samochód.