Co się dzieje z Instagramem? Użytkownicy donoszą o zablokowanych kontach
Do przeczytania w ok. 2 min.
Instagram blokuje użytkowników
Po niedawnej awarii Facebooka, wiele osób spodziewało się, że to już koniec kłopotów Marka Zuckerberga. Nic bardziej mylnego. Do szokującej sytuacji doszło na Instagramie, gdzie influencerzy donoszą, że tracą obserwujących. Okazuje się, że wiele kont zostało bezpodstawnie zablokowanych. Inni obawiają się, że za chwilę stracą dorobek swojego życia przez błąd algorytmu. Jedną z takich osób jest zakurzona_biblioteka, która swój bookstagram prowadzi od pięciu lat.
Stworzyłam swoją społeczność i choć nie jest duża, to bardzo mi na niej zależy. Nie wyobrażam sobie, że mogłabym teraz stracić profil z powodu błędu, czystek nieaktywnych kont, czy jeszcze innych problemów. Jeśli to zamierzone działanie, uważam, że Instagram powinien dużo wcześniej informować o tego typu działaniach. Jeśli błąd, powinno się go jak najszybciej naprawić i przywrócić wszystkie usunięte lub zablokowane konta. Mam szczerą nadzieję, że konta ocaleją. Osobiście mogę stracić nawet setki obserwujących, jeśli zależy im na tym, co tworzę, z pewnością wrócą. Konta i tego, co stworzyłam razem z nimi, nie będę w stanie odtworzyć. Instagram zapewnił twórcom wiele wrażeń w to Halloween… - mówi dla Zaradnej Kobiety Monika Zakurzona Biblioteka.
Jest komentarz Instagrama w sprawie awarii
Monika Zakurzona Biblioteka jest jedną z setek tysięcy osób, które tracą obserwujących. Wielu użytkowników Instagrama udostępnia na swoich profilach na Twitterze screeny, które świadczą o tym, ze firma blokuje Instagramowiczów. Ponadto, wielu użytkowników traci np.: stare zdjęcia, które były dla nich w charakterze wspomnień na profilach.
Ależ Meta w życiowej formie ostatnio. Jak nie siadają serwery FB, Messengera i wszystkiego innego, to nagle pół IG dostaje permabana XD #instagramdown pic.twitter.com/PkSHJUsNI9
— Kamil Niewiński (@NiewinskiK) October 31, 2022
Do sprawy odniosła się już sama firma, która tłumaczy, że doszło do awarii.
Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy z was mają problemy z dostępem do swojego konta na Instagramie. Zajmujemy się tym i przepraszamy za niedogodności - napisała na Twitterze Instagram Comms - grupa odpowiedzialna za wizerunek firmy w mediach społecznościowych.