Pilates - ćwiczenia, które możesz wykonywać w domu

Zdrowie Piątek, 29 marca 2019
Oceń:
5 / 8 głosów

Pilates to nieskomplikowany system ćwiczeń, łączący w sobie elementy jogi, baletu i treningu siłowego. Proste ćwiczenia możemy wykonywać w domu, a ich efekty zauważyć można już po miesiącu regularnej aktywności! Dlaczego warto ćwiczyć pilates w domowym zaciszu? Odpowiadamy!

Pilates to ćwiczenia, które z powodzeniem wykonywać można w domu. Do praktykowania najprostszej ich wersji wystarczy jedynie mata i odrobina dobrych chęci. Podczas treningu pamiętać musimy o kilku podstawowych zasadach: spokojnym, starannym wykonywaniu wszystkich ćwiczeń, pracy ciała dopasowanej do rytmu oddechu, a także pełnej koncentracji i sumienności. W pilatesie kluczową rolę odgrywa napinanie mięśni brzucha - pozwala to chronić kręgosłup podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń.

Pilates: Jakie efekty daje pilates?

Pilates to system bardzo prostych ćwiczeń, który został stworzony z myślą o osobach skarżących się na dolegliwości związane z kręgosłupem. Pilates wzmacnia i rozluźnia mięśnie, wpływa na poprawę elastyczności ciała oraz likwiduje bóle będące wynikiem nadmiernego napięcia. Co więcej, ćwiczenie pilatesu odpręża i relaksuje, dlatego jest on polecany osobom narażonym na długotrwały i uciążliwy stres.

Pilates: Jak ćwiczyć w domu pilates?

Jak każdy inny rodzaj treningu, także i pilates musimy poprzedzić rozgrzewką. Najlepsza jej forma to spokojny marsz w miejscu, krążenia ramionami i delikatne skręty tułowia. Podczas ćwiczeń cały czas należy pamiętać o tym, by brzuch i jego mięśnie pozostawały napięte. Nie bez znaczenia jest także spokojny, miarowy oddech - powietrze wdychamy nosem, wydychamy ustami. Pilates zakłada, że nie liczy się liczba powtórzeń, lecz jakoś wykonywanych ćwiczeń, dlatego do treningu podchodzić trzeba bardzo sumiennie.

Pilates: Przykładowe ćwiczenie

Połóż się wygodnie na plecach na macie do ćwiczeń (zamiast maty można wykorzystać koc lub ręcznik). Ręce wyciągnij wzdłuż ciała, nogi pozostaw wyprostowane. Wciągnij brzuch, a lędźwie przyklej do podłogi. Powoli unieść wyprostowaną prawą nogę i ustaw ją w pozycji prostopadłej do ziemi. Obciągnij palce stóp. Zataczaj małe kółka stopą (ruch powinien przypominać rysowanie niewielkich okręgów na suficie). Pamiętaj o równomiernym, miarowym oddechu. Zatocz stopą 12 okręgów (po 6 w każdą stronę), a następnie zmień nogę i powtórz całe ćwiczenie.

Więcej przykładów ćwiczeń pilates znajdziesz w poniższej galerii.

Zobacz też: Cellulit wodny: jak powstaje? Sposoby leczenia cellulitu wodnego

Źródło: pl.pinterest.com