Kontrowersyjne diety odchudzające – dieta księżycowa
Udostępnij Google News
Zdrowie

Kontrowersyjne diety odchudzające – dieta księżycowa

Dieta księżycowa nazywana jest również dietą chronometryczną. Polega na spożywaniu pokarmów zgodnie ze zmianami faz księżyca, co według zwolenników diety, ma pozwolić na odżywianie zgodnie z biegiem natury, z naturalnymi potrzebami naszego ciała. Z pewnością jest to jedna z bardziej kontrowersyjnych diet, na które możemy się natknąć, poszukując tej jednej idealnej.

Na czym polega dieta księżycowa?

Naturalność diety księżycowej opiera się na dostosowywaniu swojego żywienia do naturalnych zmian w przyrodzie, których jesteśmy częścią. Naturalne rytmy biologiczne ciała połączone mają być z rytmami dobowymi, zmianami w przyrodzie, która nas otacza. W ten sposób wybierając odpowiednie produkty w ciągu poranka, przedpołudnia, południa czy wieczora, będą one lepiej przyswajalne przez nasz organizm. Dieta ta zakłada więc podział dnia na różne określone pory, w ramach których można spożywać inne produkty. W zasadzie w diecie księżycowej spożywać więc można wszystko, ale w określonych porach. Wyjaśnione jest to, jak wyżej, naturalnym tolerowaniem organizmu różnych produktów w różnych porach dnia, co związane jest z aktywnością dobową człowieka.

Co jest jeszcze ważne w diecie księżycowej?

Oprócz przestrzegania odpowiednich pór spożywania posiłków, nakłada się jeszcze jeden dodatkowy warunek: ilość spożywanych kalorii.

  • Pierwsze dwa tygodnie diety: można spożyć do 1000 kalorii dziennie
  • Następne dwa tygodnie diety (tydzień 3 i 4): można spożywać do 1200 kalorii dziennie
  • Najobfitszym posiłkiem powinno być śniadanie, po godzinie 14:00 ograniczamy spożywanie pokarmów

Jak podzielić dzień? W jakich porach jeść?

W diecie księżycowej liczą się trzy najważniejsze posiłki w ciągu dnia, tj. śniadanie, obiad i kolacja. Z tym, że śniadanie powinno być posiłkiem największym – najbardziej kalorycznym i najobfitszym. Nie powinno się opuszczać żadnego z posiłków. Osoby, które trenują jakiś sport, albo są bardziej aktywne fizycznie, mogą dołożyć do tych wyznaczonych posiłków jeszcze jeden – drugie śniadanie.
Najważniejszą zasadą diety jest spożywanie poszczególnych produktów o określonych porach. Oto tabela, która ukazuje mniej więcej o jakich godzinach powinno się spożywać różne rodzaje produktów.

Zasady spożywania poszczególnych pokarmów w diecie księżycowej

Godziny: Produkty:
07:00-10:00 Wędliny, tłuste mięso i pieczywo
07:00-12:00 Owoce bardziej kaloryczne, np. banany; również pestki słonecznika i dyni, suszone owoce, orzechy i migdały
07:00-16:00 Produkty zbożowe, w tym również ryż, kasze i makarony
07:00-17:00 Owoce, w tym arbuzy, gruszki, jabłka, kiwi, morele, pomarańcze, truskawki czy ananasy
09:00-22:00 Produkty mleczne, ryby, chude mięso, jajka
12:30-15:00 Rośliny strączkowe, brokuły, buraki, brukselka
12:30-22:00 Inne warzywa niewymienione w spisie

Dieta zgodna z fazami księżyca

  • Etap I: 4 dni przed pełnią księżyca; do południa spożywamy same owoce, po południu posiłki normalne, według własnego gustu i wyboru
  • Etap II: od pełni przez kolejne 2 tygodnie; nie jemy słodyczy, wędlin i tłustych serów, spożywamy pokarmy według własnego uznania, nie więcej jednak niż 1000 kalorii dziennie
  • Etap III: od nowiu do kolejnej pełni; dzienny limit kalorii wynosi 1200, nadal stosujemy się jednak do wszystkich wymienionych zasad diety

Wady i zalety diety

Jest to z pewnością dieta, dzięki której można zrzucić zbędne kilogramy. Zasługą tego nie są jednak odpowiednie fazy księżyca, a raczej zmniejszenie ilości spożywanych kalorii do tylko 1000 dziennie, kiedy dorosłej kobiecie, normalnie funkcjonującej potrzeba około 1700 kalorii dziennie, bez liczenia tutaj dodatkowego wysiłku fizycznego, czy intelektualnego. Dieta jest więc pod tym względem drakońska, wymaga dużego wysiłku. Chudnie się szybko, lecz z trudnością w wytrwaniu w założeniach diety. Po kuracji bardzo łatwo o tzw. „efekt jo-jo”. Ponieważ jednak w trakcie trwania diety wolno spożywać produkty każdego rodzaju, to bardzo przemyślane posiłki powinny być wystarczającymi, aby zapewnić organizmowi odpowiedni poziom potrzebnych mu witamin, mikro- i makroelementów.

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie