Kontrowersyjne diety - dieta jogurtowa
Udostępnij Google News
Zdrowie

Kontrowersyjne diety - dieta jogurtowa

Dieta jogurtowa polega na odchudzaniu się według restrykcyjnych zasad jedynie przez dwa tygodnie. W tym czasie można schudnąć około 5-7 kilogramów, w zależności od cech danej osoby, jej organizmu i metabolizmu. Podstawą diety, jak sama zresztą nazwa wskazuje, są wszelkiego rodzaju jogurty.

Założenia diety jogurtowej

  • spożywane jogurty mogą być jogurtami odtłuszczonymi i o normalnej zawartości tłuszczu
  • mogą to być zarówno jogurty naturalne zawierające żywe kultury bakterii, jak i popularne owocowe
  • warto również spożywać kefiry
  • maślanki zaś nie są polecane ponieważ posiadają zbyt duże ilości tłuszczów i węglowodanów
  • dodatkowymi produktami w diecie są: owoce (mandarynki, pomarańcze, gruszki, śliwki, banany, kiwi, jabłka, winogrona), warzywa, owocowe musli, płatki owsiane, pełnoziarniste pieczywo oraz chude mięso
  • produktami zakazanymi są tłuste ryby oraz czerwone mięso
  • należy wypijać około 1,5 litra wody mineralnej dziennie

W jaki sposób przeprowadzić dietę?

Dieta trwa dwa tygodnie. Każdego dnia spożywa się trzy główne posiłki, pomiędzy którymi można zjadać dozwolone przekąski. Głównym produktem w diecie jest jogurt, do którego można dodawać świeże owoce lub musli.

Przykładowe potrawy i jadłospis

  • na śniadanie: jogurt z musli owsianym oraz pokrojone w kostkę banany i jedna świeża pomarańcza
  • na drugie śniadanie: kanapka z szynką drobiową i ciemnym chlebem
  • na obiad: warzywa gotowane na parze oraz duszona pierś z kurczaka z naturalnym jogurtem
  • na podwieczorek: jogurt z twarożkiem, świeżym szczypiorkiem i pomidorem położony na kromce czarnego chleba
  • na kolację: dwie mandarynki, jogurt z musli oraz świeża sałatka z owoców

Szczególnie dobre w smaku będą zmiksowane owoce z naturalnymi jogurtami. W zależności od pory dnia i chęci na słodkie lub słone miksować można na zmianę owoce lub warzywa. Dodane do jogurtu naturalnego dadzą nam niepowtarzalny smak i zapach, świeży, kojący i kuszący.

Zalety i wady diety jogurtowej

Wśród zalet diety zauważa się duże zróżnicowanie produktów dozwolonych. Dieta bogata jest w witaminy, fosfor, wapń oraz łatwe w przyswojeniu przez organizm białko. Efekty diety, jeśli osoba ją stosująca nie wróci do starych nawyków żywieniowych, mogą utrzymać się przez dłuższy czas.

Zawarte w jogurtach żywe kultury bakterii ułatwiają i przyspieszają cały proces trawienia posiłków. Dzięki tej diecie już po kilku dniach poczuć się można bardziej lekkim, lżejszym i odczuć znacznie lepsze samopoczucie. Organizm zostaje bardzo ładnie oczyszczony z toksyn i produktów przemiany materii.

Niewątpliwą zaletą diety jogurtowej jest również to, że jest ona obfita w witaminy A, B1, B2, niacynę oraz białko. Dzięki temu szybciej spalamy kalorie, wzmacniając przy tym kości, system nerwowy, zmniejszając osłabienie i ogólne zmęczenie organizmu.

Główne wady diety to jej monotoniczność oraz porównywalnie drogie składniki do przygotowywania dań (duże ilości jogurtów i kefirów oraz świeże owoce). Absolutnie zakazane jest stosowanie diety przez osoby posiadające problemy z nerkami oraz z ogólnym metabolizmem białka. Dobrze jest skonsultować decyzję o podjęciu diety z lekarzem, który wyda opinie, czy takie ilości spożywanego białka nie będą zbyt duże.

Wśród wad wymienić można również możliwość częstych wzdęć brzucha oraz wywoływane przez to bóle brzucha. Czasami osoby stosujące dietę skarżą się również na występujące biegunki. Nadmiar laktozy może wywołać reakcje alergiczne.

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie