Owoce - które wybrać i w jakich ilościach?
Udostępnij Google News
Zdrowie

Owoce - które wybrać i w jakich ilościach?

Eksperci twierdzą, że trzeba jeść cztery porcje owoców dziennie. Owoce przynoszą mnóstwo korzyści dla zdrowia, ale mogą też przynieść pewne szkody ze względu na wysoką zawartość cukru, więc należy wybierać je uważnie. Spójrz na owoce, które w rzeczywistości są bardzo zdrowe, dają mnóstwo korzyści zdrowotnych, ale również na te, które prawdopodobnie nie są tak zdrowe, jak mogłoby się wydawać.

Mango

Te smaczne owoce mają dużą zawartość cukru. Jedna porcja mango zawiera 31 gramów cukru, więc należy podzielić się tym słodkim owocem z przyjaciółmi lub rodziną.

Banany

Te owoce są naładowane potasem. Banany to doskonały pomysł na przedtreningową przekąskę; jednak należy jeść je uważnie. Jeden średni banan ma około 14 gramów cukru.

Ananasy

Ten tropikalny owoc jest pełen witaminy C i doskonale przyspiesza proces trawienia, ale staraj się go jeść z umiarem. Około jedna filiżanka ananasa zawiera 16 gramów cukru.

Arbuz

Każdego lata ulubionym owocem większości z nas, jest pełen wody arbuz. Zawiera on jej aż 82 procent. Mimo, że ten owoc zawiera naturalne cukry, kilka plasterków z pewnością Ci nie zaszkodzi. Stwierdzono, że arbuz pomaga w obniżeniu poziomu cukru we krwi.

Jagody i borówki

Są bogate w przeciwutleniacze. Jagody mają niski indeks glikemiczny, co jest bardzo dobrą informacją dla osób walczących z cukrzycą.

Cytryny

Ten owoc cytrusowy ma niską zawartość cukru i doskonale wpływa na układ odpornościowy.

Truskawki

Bezkarnie możesz jeść ich tyle, ile chcesz. Mają niską zawartość cukru i wykazują właściwości w walce z rakiem.

Źródło zdjęcia: www.pixabay.com

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie