Jak zmotywować się do zrzucenia zbędnych kilogramów

Psychologia Wtorek, 22 października 2013
Oceń:
4 / 12 głosów
Jak zmotywować się do zrzucenia zbędnych kilogramów

Przejście na dietę wydaje się bardzo proste, w końcu wielu ludzi w naszym otoczeniu się tego podejmuje. W telewizji ogląda się masę programów, w których kreuje się idealną kobietę dbającą o linię w każdym momencie. Rzeczywistość nie jest jednak aż tak prosta. Łatwo postawić sobie główny cel: chcę schudnąć tyle i tyle kilogramów.

Łatwo również wyobrazić sobie siebie po tygodniach wyrzeczeń i ćwiczeń. Trudniej jednak poradzić sobie z tym na co dzień. Oto kilka porad, które pozwolą ci na utrzymanie swojej diety i spełnienie marzeń o pięknej sylwetce:

Stawiaj sobie do zdobycia małe cele

Cele długoterminowe i zbyt wymagające będą po prostu ci ciążyć. Trudno tak bardzo się zmotywować aby osiągnąć już na starcie coś naprawdę spektakularnego, dlatego lepiej jeden duży cel podzielić na kilka mniejszych. Zauważysz wtedy swoją wygraną, to, że coś udało ci się dokonać. Łatwiej będzie ci postawić drugi krok. Na przykład jeśli chcesz schudnąć 10 kg, to na początku postaw sobie cel: 2 kg. Osiągniesz go szybciej, a dzięki temu będziesz miała motywację i siłę psychiczną na dalsza walkę

Rób rzeczy, które sprawiają ci przyjemność

Jeśli zamierzasz wykonywać ćwiczenia aby usprawnić proces odchudzania wybierz coś, co naprawdę lubisz. O wiele trudniej zmotywować się codziennie czy parę razy w tygodniu do robienia czegoś, czego zwyczajnie się nie lubi, lub co nas odstręcza. Nie musisz wyciskać ostatnich potów na siłowni, jeśli nie chcesz ćwiczyć wśród innych ludzi lub wykonywać takich zadań. W zamian za to zacznij jeździć na rowerze lub chodź na długie spacery po lesie.

Zmotywuj przyjaciół do wspólnej pracy

Jeśli zamierzasz chodzić na siłownię, biegać, jeździć na rowerze lub wykonywać inne ćwiczenia, do których możesz zaprosić swoich znajomych to zrób to! Zobaczysz jak szybko mija ci czas wśród osób, które znasz. Łatwiej też zmotywować się do dalszego biegu, kiedy widzimy, że koleżanka obok jeszcze daje rade i nas wyprzedza. Przyjaciele oferują wsparcie i zachętę kiedy już dawno poddałabyś się, gdybyś była sama.

Rób notatki lub zdjęcia postępów

Notuj codziennie lub co tydzień, co udało ci się dokonać. Zapisuj ile kalorii dziennie zjadasz, ile ćwiczeń wykonałaś. Podsumuj to wszystko na koniec tygodnia. Spójrz ile zdołałaś dokonać. Fotografuj się w równych odstępach czasu, zauważysz po pewnym czasie różnicę, która na co dzień będzie dla ciebie niewidoczna. Dzięki temu najbardziej zmotywujesz się do dalszej pracy nad sobą.