10 pomysłów na lekką kolację
Udostępnij Google News
Kuchnia

10 pomysłów na lekką kolację

Zdrowa, zbilansowana dieta wymaga spożywania regularnych posiłków. Nie powinniśmy rezygnować również z kolacji. Odpowiednio przygotowana może być zjedzona nawet godzinę przed snem. Każdy posiłek ma swoje znaczenie. Kłaść spać powinniśmy się nie czując intensywnego ssania w żołądku, bo obudzimy się niezwykle głodni i zjemy znacznie więcej.

Można jednak postarać się czuć się dobrze wieczorem, nie przesadnie najedzonym i nie głodnym. Błędem jest również przekonanie, że ostatni posiłek powinien być zjedzony do godziny 18. Wszystko zależy od trybu naszego życia, od tego o której wstajemy rano, i o której chodzimy spać. Jeśli codziennie kładziemy się o 1 w nocy to nie będzie zdrowo jeść najpóźniej do 18.

Prezentujemy nasze pomysły na lekką kolację.

1. Twaróg – można do niego dodać cebuli lub szczypiorku, świeżego ogórka, rzodkiewkę a nawet pomidora. Zalewamy to niewielką ilością mleka i doprawiamy do smaku. Do tego kromka pełnoziarnistego ciemnego pieczywa z chudą wędliną. Taki posiłek nas nasyci ale nie będziemy ociężali, a nasz układ pokarmowy bez problemu poradzi sobie z wieczornym trawieniem tego pokarmu.

2. Ryba – polecamy tuńczyka, makrelę lub łososia. Zawierają zdrowe kwasy tłuszczowe. Kawałek ryby do tego dwie kanapki z warzywami. To lekka i sycąca kolacja dla każdego.

3. Sałatka – możemy wybrać mix sałat lub jedną z dostępnych na rynku, dodać do niej wiele ulubionych warzyw, wymieszać. Aby połączyć składniki możemy wykonać lekki sos winegret najlepiej z oliwy z oliwek.

4. Mięso – można samodzielnie upiec kawałek mięsa. Zjeść go najlepiej w towarzystwie ulubionych warzyw. Jeśli wybierzemy np. kurczaka to pieczona pierś może wydać nam się nazbyt sucha, proponujemy wykonanie delikatnego sosu z jogurtu naturalnego, stworzymy w ten sposób pyszny sos czosnkowy lub np. tzatziki.

5. Pomidory z mozzarellą – ten biały ser jest jednym z bardziej polecanych w dietach odchudzających. Wystarczy jedna kulka. Kroimy ją w plastry, podobnie dużego pomidora. Naprzemiennie nadziewamy ser i pomidora na wykałaczkę, układając w naczyniu żaroodpornym. Lekko solimy i posypujemy bazylią, można dookoła wrzucić inne warzywa pokrojone w kostkę jak papryka czy bakłażan i posypać natką pietruszki czy dodać rozgnieciony czosnek. Całość zapiekamy w piekarniku. Jeśli wykonamy małą porcję możemy zjeść z kromką ciemnego, pełnoziarnistego pieczywa.

6. Kanapki – możemy również wykonać piękne, kolorowe kanapki z warzywami, zarówno zapiekane jak i świeże. Najważniejsze jest zachowanie umiaru i wybranie odpowiedniego pieczywa.

7. Jajka – omlet lub gotowane jajko również jest wskazane w diecie. Przygotuj omlet z warzywami. Najlepiej na patelni z powłoką teflonową aby uniknąć smażenia na tłuszczu. Jajecznice można przygotować na parze. Do garnka nalewamy wody i włączamy gaz, na wierzchu kładziemy talerz i na nim umieszczamy rozbite jajka, trwa to dłużej niż klasycznie ale jajka się zetną i będziemy mieli pyszną jajecznicę bez tłuszczu.

8. Pieczone jabłko – można je przygotować na różne sposoby. My proponujemy przygotować cynamon, chudy twaróg i suszoną żurawinę. Twaróg mieszamy z żurawiną i cynamonem. Taką pastą faszerujemy jabłko i zapiekamy w piekarniku przez około 15 minut.

9. Zupa – zdrową i sycącą kolacją może być również ulubiona zupa z kurczakiem i warzywami.

10. Tatar z łososia – pół torebki ryżu do sushi ugotowanego zgodnie z przepisem na opakowaniu. Kawałek surowego łososia drobno kroimy. Dodajemy do niego soku z limonki oraz sosu sojowego, dokładnie mieszamy i układamy na ryżu.

Kolacja jest wskazanym posiłkiem. Podstawową zasadą jest unikanie w porze wieczornej węglowodanów a przede wszystkim cukrów prostych. Tutaj sprawdzają się produkty białkowe. Jednak w przypadku jajek należy pamiętać aby jeść je 1-2 razy w tygodniu. Gdyż zawierają sporo tłuszczu. Ich składniki są bardzo potrzebne, znajdziemy tam całą gamę niezbędnych aminokwasów. Jednak ze względu na cholesterol nie należy przesadzać.

Jeśli chodzi o picie decydujmy się raczej na wodę lub gorzką herbatę. Ze względu na zawartość teiny wieczorem lepiej sprawdzi się zielona lub melisa. Stosując odpowiedni dobór produktów do pory dnia będziemy chudnąć i zasypiać czując się dobrze a nie przeraźliwie głodni.

Marta

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie