5 pułapek w jakie popadamy przez niezdrowe żywienie
Udostępnij Google News
Zdrowie

5 pułapek w jakie popadamy przez niezdrowe żywienie

Żywienie jest jednym z ważniejszych elementów naszego życia. Pomaga w zachowaniu pięknej sylwetki, zdrowia i świetnego samopoczucia. Nie każdy z nas jednak zwraca uwagę na to co zjada i jak. Powinniśmy dążyć do zmiany tej sytuacji, aby nasze życie było długie i szczęśliwe a co najważniejsze bez groźnych i wyczerpujących chorób.

Gdy chcemy schudnąć grozi nam wpadnięcie w jedną z kilku znanych pułapek niezdrowej diety. Poznanie ich i wynikających z nich zagrożeń pozwoli nam skuteczniej unikać zagrożenia. Przedstawiamy listę najgroźniejszych dla sylwetki i zdrowia sideł zastawianych przez nieprawidłowe żywienie.

1. Brak urozmaicenia

Wiele osób przechodząc na dietę skupia się jedynie na kilku produktach i potrawach jedząc je na zmianę. Nie jest to zdrowe ponieważ nasz organizm potrzebuje urozmaiconych składników pokarmowych i odżywczych. Żaden pokarm nie zawiera wszystkiego czego potrzebujemy, a dodatkowo spożywany w nadmiarze może być szkodliwy. Starajmy się modyfikować swoje potrawy wybierać różnorodne warzywa, mięsa, jajka, ryby. Każdy element spożywany w umiarze będzie oddziaływał na naszą korzyść.

2. Nieplanowane posiłki

Podstawę zdrowej diety stanowią regularne posiłki. Powinniśmy jeść co 2-3 godziny i jednocześnie niezbyt obficie. Wiele osób w czasie diety zjada dodatkowe nieplanowane przekąski, które niweczą całą pracę lub stosuje wyczerpujące głodówki, oszukując swój żołądek pijąc dużo wody lub kawy. Tracą w ten sposób wiele kalorii, mają problemy z koncentracją, a deficyt jest później nadrabiamy wraz z pierwszym obfitym posiłkiem. Znacznie zdrowsze będzie i szybciej schudniemy jedząc niewielkie, regularne dania. Nasz organizm będzie swobodnie trawił.

3. Szybkie posiłki

Fast foody jedynie obciążają nasz organizm. Musimy zjeść i wydać bardzo dużo aby się najeść. Ilość kalorii jest wówczas niezwykle wysoka. Jeśli chcemy zjeść coś szybko po pracy lepiej żeby była to bułka lub jogurt pitny a obiad dopiero po powrocie do domu. Nawet taki dwudaniowy będzie miał tyle samo albo mniej kalorii co niewielki posiłek w barze szybkiej obsługi. Unikajmy również podawania takich dań naszym pociechom.

4. Unikanie warzyw i owoców

Nasz organizm potrzebuje zarówno warzyw jak i owoców. Dostarczają wielu witamin, soli mineralnych a także błonnika. Wpływają na zdrowie oraz prawidłową odporność naszego organizmu. Zbyt małe spożywanie owoców oraz warzyw może powodować wiele groźnych schorzeń, takich jak : otyłość, uchyłkowatość jelita, miażdżyca, kamica wątrobowa. Niektóre źródła wskazują również na zwiększenie zagrożenia nowotworami i polipami jelita grubego. Z tego powodu każdy powinien regularnie spożywać warzywa i owoce. Ich unikanie byłoby wręcz niepoważne. Warto je zjadać jako pierwsze przed samym posiłkiem, ze względu na fakt iż wówczas zostaną strawione jako pierwsze i przyjmie się znacznie większa ilość zawartych w nich witamin.

5. Tłuszcze

Tłuszcz jest niezbędnym składnikiem dla naszego organizmu. Konieczne źródło energii. Liczne badania pokazują, że Polacy spożywają duże ilości tych pochodzenia zwierzęcego, które są niezdrowe i mogą wywoływać liczne schorzenia. Wskazane jest natomiast wybieranie tych roślinnych, które są znacznie zdrowsze – olej sojowy, olej rzepakowy.

O co koniecznie trzeba dbać?

  • Aby posiłki były spożywane w spokojnej atmosferze, bez pośpiechu,
  • Aby dieta była możliwe jak najbardziej urozmaicona,
  • Aby zjadać co najmniej 5 niewielkich posiłków każdego dnia,
  • Aby nie oszukiwać żołądka słodkimi przekąskami,
  • Aby zaczynać każdy dzień w pełni wartościowym śniadaniem,
  • Aby nie spożywać bardzo obfitych posiłków na co najmniej 4 godziny przed snem,
  • Aby do przygotowywania posiłków wykorzystywać produkty możliwie jak najmniej przetworzone,
  • Aby nasze dania były bogate w witaminy.

Jakie produkty dostarczą nam niezbędnych witamin?

Witamina A, PP, kwas foliowy, enzymy – w suszonych owocach i warzywach,

Witamina E – czarne porzeczki, jeżyny, brokuły, szpinak, jagody,

Błonnik – cykoria, zielony groszek, marchewka, fasolka szparagowa, jagody,

Witamina C – cytrusy, brokuły, kapusta, pietruszka, czarna porzeczka, aronia, żurawina, ciemnozielone warzywa liściaste, pomarańczowe warzywa i owoce – dynia, marchew, papryka, pomidory, morele, brzoskwinie,

Beta karoten – marchewka, papryka, dynia, pomidory, brokuły, kapusta, morele, brzoskwinie.

Marta

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie