7 przyczyn bezsenności – wyeliminuj je
Udostępnij Google News
Zdrowie

7 przyczyn bezsenności – wyeliminuj je

Bezsenność to ogromny problem dzisiejszych czasów. Jest to zaburzenie głębokości, odpowiedniego rytmu oraz czasu trwania snu i czuwania. Sen nie spełnia wtedy swojej podstawowej roli – organizm nie ma czasu odpocząć i zregenerować się. Powoduje to chroniczne zmęczenie, rozkojarzenie, rozdrażnienie, bóle głowy, a nawet depresję. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Poznaj je, stań z nimi twarzą w twarz i postaraj się je wyeliminować. Poniżej znajdziesz 7 najczęstszych przyczyn, przez które masz problemy ze snem.

  1. Zmęczenie

Jest najczęstszą przyczyną bezsennych nocy. Każdy człowiek reaguje na zmęczenie w inny sposób. Spora grupa ludzi pomimo nawet dużego znużenia nie może zasnąć. Zbyt duży natłok pracy, zajęć, intensywny wysiłek fizyczny i psychiczny… Czasem warto trochę zwolnić i po prostu odpocząć a problemy z bezsennością mogą odejść na dobre.

  1. Zbyt syta kolacja

Jeśli tuż przed snem zjemy zbyt tłusty, kaloryczny, ciężki posiłek, nasz organizm nie jest w stanie tego przetrawić podczas nocnego odpoczynku. Może to być przyczyną koszmarów sennych, bólów żołądka, zgagi, potów nocnych. Pamiętajmy o tym, żeby ostatni posiłek spożyć przynajmniej 3 godziny przed snem. Powinien być on taki, z którego strawieniem nasz organizm nie będzie miał najmniejszych problemów.

  1. Zbyt duża ilość dostarczanej kofeiny

Kofeina niejednokrotnie stawia nas na nogi i pomaga skupić się podczas wykonywanych obowiązków. Jednak osoby, które wypijają zbyt dużą ilość kawy dziennie, mogą mieć problemy ze snem. Nawet, jeśli nie spożywamy kawy tuż przed snem, jej stężenie w organizmie może być tak duże, że zaśnięcie okaże się ogromnym problemem. Udowodniono, że kofeina krąży w naszych żyłach do 8 godzin po jej spożyciu!

  1. Przyjmowane leki

Jeśli przyjmujesz jakieś leki, zwróć uwagę czy przypadkiem to nie one mają wpływ na jakoś i ilość Twojego snu. W celu sprawdzenia czy to one są powodem bezsenności, zerknij w ulotkę dołączoną do opakowania lub skonsultuj się z lekarzem – zwłaszcza, jeśli dany lek jest na receptę.

  1. Używki

Papierosy, alkohol lub inne substancje psychoaktywne mogą być przyczyną bezsenności. Pobudzają równie mocno jak kofeina. Ich odstawienie lub przynajmniej ograniczenie daje dużą szansę na przywrócenie odpowiedniej jakości snu. Postaraj się zastąpić je czymś zdrowszym i bardziej relaksującym.

  1. Środki nasenne

Tak, dokładnie one mogą być przyczyną problemów. Początkowo okazują się niezwykle pomocne, jednak bardzo łatwo jest się od nich uzależnić. Postaraj się przyjmować je w ostateczności lub poszukaj ziołowych, naturalnych zamienników.

  1. Drzemki

Nie wysypiasz się w nocy, ale za to bardzo chętnie korzystasz z chwili drzemki w ciągu dnia? Może to jest właśnie Twój problem. Postaraj się zrezygnować z drzemek. Dzięki temu wieczorem bardziej senna a Twój organizm otwarty na odpoczynek. Jeżeli jednak nie potrafisz całkowicie zrezygnować z drzemek w ciągu dnia, postaraj się nie przekładać ich na popołudnie i zadbaj o to, żeby nie trwały dłużej niż 30minut.

Udostępnij Google News Komentarze

Podobne tematy

Polecane dla ciebie